Už jste někdy jedli lněné semínko? Že by vás to ani nenapadlo a len máte spojený především s výrobou plátna? Lněné semínko je ale součástí zdravého jídelníčku a obsahuje látky, které jsou prospěšné našemu organismu. O jaké látky jde? Jak lněné semínko jíst?

Lněné semínko se v posledních letech stalo součástí zdravé výživy. Jde o malá semínka, která v sobě ukrývají doslova poklady. Jestliže se děsíte toho, že vám chybí tolik propagované omega 3 mastné kyseliny, pak sáhněte právě po lněném semínku. Je jich tam totiž opravdu hodně!

Lněné semínko a zdravé mastné kyseliny

Až 40 % lněného semínka tvoří tuk. Ovšem pozor, jde o zdravý tuk, protože polovinu z něj tvoří právě omega 3 mastné kyseliny. A proč jsou tyto tuky tak zdravé? Snižují hladinu cholesterolu, pomáhají při problémech s pletí nebo vypadáváním vlasů, dodávají našim svalům energii a pomáhají posilovat imunitu.

Lněné semínko a vláknina

To ale stále není dost. Lněné semínko také obsahuje tolik důležitou vlákninu, jež se z našeho jídelníčku téměř vytratila. Přitom je důležitá pro správnou funkci našeho trávicího traktu (čistí střeva). Vláknina také pomáhá při snižování hmotnosti a působí preventivně proti srdečním onemocněním, cukrovce nebo rakovině.

Jak jíst lněné semínko?

Aby byla konzumace lněného semínka skutečně užitečná, je vhodné ho rozdrtit, umlít nebo dostatečně rozkousat, jinak projde vašimi útrobami neporušené a efekt bude nulový.

Lněné semínko můžete přidávat do různých zeleninových i ovocných salátů (má trochu ořechovou chuť) nebo si ho můžete zamíchat do snídaňového müsli nebo do jogurtu.

Namleté lněné semínko můžete přidat také do pečiva, jež si sami pečete doma (například v domácí pekárně). V kuchyni můžete využít také olej z lněného semínka, kterým zakápnete třeba salát. Fantazii se určitě meze nekladou.

Další články z rubriky

Štítky: , ,

Tvůj komentář k článku

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.